Associació Catalana d'Excursionisme Caní | info@acec4turons.org

Cimas con perro

Tossa plana de Lles

Cims

Accés: Des de Martinet es pren la carretera LV-4036 fins a Lles i, a continuació, una pista asfaltada fins a la recepció de l’estació d’esquí nòrdic de Cap del Rec. Després s’agafa una pista de terra, apta per a automòbils, fins al Pradell, on hi ha un refugi lliure.

Inici: El Pradell.

Dificultat: Fàcil- Mitjana

Altitud màxima: 2.916 m

Desnivell: 801 m

Durada total: 3.30 h (2 h anada / 1.30 h tornada)

Època de l ́any: Primavera, estiu i tardor.

Observacions: A l’hivern la pista està tancada des de Cap del Rec i si no es duen esquís cal seguir un camí senyalitzat per a raquetes de neu fins al Pradell (45 min). L’ascensió no deixa de ser fàcil, ideal per a principiants.

Itinerari

Des del Pradell (2.115 m) es pren el camí núm. 19 (indicador) de Senders de Cerdanya, marcat amb rectangles grocs. De seguida s’entra en una pineda de pi negre. A continuació ve un pendent bastant pronunciat fins que se surt del bosc i s’arriba a l’extens pla de les Someres (2.335 m, 35 min), amb restes d’una cabana.

Es puja per un esquenall herbat amb pins negres a l’esquerra fins al peu de l’ample vessant sud de la muntanya. El camí hi queda un xic difús, però el que resta d’ascensió és evident. Senyals de pintura i nombroses fites indiquen la ruta. A l’esquerra, un caminet que no s’ha de seguir es dirigeix a la propera bassota de Setut. L’itinerari guanya altitud de manera constant fins a un primer planell, augmenta sensiblement després i s’atenua a la part superior, a l’inici de l’altiplà pedregós granític culminant.

Sense més obstacles s’ateny el cim de la tossa Plana de Lles (2.916 m, 2 h), mirador immillorable de la Cerdanya, d’Andorra i del Pirineu a ponent fins més enllà de la Maladeta, en concret fins el pic Mièidia de Bigorra. A migdia es domina el Cadí i el Baridà i a llevant el panorama s’allarga fins al Canigó.